středa 6. srpna 2008

... prý dlužím České televizi 10 135Kč

Dnes jsem si vyzvedl doporučený dopis od pána jménem Dalibor Kalcso. Jde o advokáta, jehož ČT zmocnila k vybírání dlužných koncesionářských poplatků. Kdysi, ještě za studií, jsem byl osobou samostatně výdělečně činnou a na tomto základě jsem byl zřejmě zařazen do databáze potenciálních plátců koncesionářského poplatku jako podnikatel. Již dobře 10 let nepodnikám a ŽL mám pozastavený. Daně z příjmu platím pouze ze závislé činnosti (zaměstnanec). Nejzajímavější ale je, že jsem byl určen jako plátce podle §5 odst. 5 zákona č. 348/2005 Sb.

(5) Poplatník, který je právnickou osobou nebo fyzickou osobou, která
je podnikatelem^13) a v rámci podnikání vyrábí, opravuje nebo prodává
rozhlasové nebo televizní přijímače, neplatí rozhlasový nebo televizní
poplatek z těchto rozhlasových nebo televizních přijímačů; má-li taková
osoba provozovny určené k výkonu této činnosti, platí rozhlasový nebo
televizní poplatek z počtu rozhlasových nebo televizních přijímačů,
který odpovídá počtu těchto provozoven. Tím není dotčena povinnost
platit poplatky podle odstavců 1 až 4.

Odkaz ^13) vede na § 2 obchodního zákoníku (č. 513/1991 Sb.), kde je podnikatel definován takto:

(1) Podnikáním se rozumí soustavná činnost prováděná samostatně podnikatelem vlastním jménem a na vlastní odpovědnost za účelem dosažení zisku.

(2) Podnikatelem podle tohoto zákona je:
a) osoba zapsaná v obchodním rejstříku,
b) osoba, která podniká na základě živnostenského oprávnění,
c) osoba, která podniká na základě jiného než živnostenského oprávnění podle zvláštních předpisů,
d) osoba, která provozuje zemědělskou výrobu a je zapsána do evidence podle zvláštního předpisu.

Podle zákona tedy nejsem podnikatelem, protože ač jsem držitelem živnostenského oprávnění, neprovádím soustavnou činnost za účelem dosažení zisku.

A krom toho všeho, v životě jsem neopravoval ani nevyráběl televize a rádia.

Zdá se také, že Česká televize si uvědomuje, že sáhla po nesprávném člověku a od jednání p. Kalcso se distancuje .

Na základě výše uvedených faktů se necítím být poplatníkem koncesionářského poplatku, který je vymáhán v následujícím dopise: