neděle 31. srpna 2008

... test asistenční služby v zahraničí

Vzhledem k tomu, že startování auta, které vyžaduje přítomnost dvou jedinců a silně připomíná začátky letectví, kde technik u vrtule čeká, až pilot v kokpitu nahlásí kontakt.

Zkrátka trpělivost byla vyčerpána a došlo na telefonování na asistenční službu. Po prvním telefonátu jsem byl jako opařený. Pán mi šetrně sdělil, že jsem si podmínky asistence z podkladů v (leasingovém firemním) autě nastudoval pěkně, ale že oni už přes rok s mojí leasingovkou nespolupracují.

Naštěstí už druhý telefonát mě uklidnil a po dalších dvou jsem už čekal na příjezd asistentů. V Itálii jsem čekal na Italské asistenty. Přijeli dva. Jeden, co uměl sáhnout na auto a druhý, který byl schopen se anglicky domluvit. Závadu jsem ukázal, bylo mi řečeno, že mě čeká odtah a oprava v officine.

Převoz, čekání v opravně. Po pár minutách přijdou nahlásit, že startování je v pořádku, ale že mám závažnější problém: zaseklou převodovku. Přijdu k autu a řadicí páka je už obnažená a už došlo i na zvednutí auta na heveru, aby se mohli podívat na převodovku i zespodu. Kolem auta kroužek zamyšlených Italů.... a mezi ně vchází velký kouzelník a jediným otočením klíčku v zámku zamykání řadicí páky opravuje tu závažnou vadu a celé číslo je komentováno výkřikem:"....imobiliseer" doprovázejícím prozření jednoho z italských mudrlantů.

Pak sleduji u pultíku, jak se plní několik formulářů a čekám požadavky na placení. Jelikož si chci ušetřit následné papírování doma, snažím se přimět leasingovku a asistenční službu, aby krom odtahu zaplatili i opravu. Telefonuji paralelně já na svou českou asistenční linku a italský servis na svůj kontakt v italské pobočce asistence. Já mám po telefonu platbu schválenou. Teď se čeká na to, až tahle informace dorazí oficiálním kanálem z české asistence do italské asistence. Jsem zvědav, jestli se oba komunikační toky potkají na správném místě. Čekám.

Po půl hodině čekání přijde místní anglický mluvčí a oznámí mi, že zavírají. Siesta. Přepadá mě hrůza, že uprostřed industriální zóny budu v 35 stupňovém horku čekat, až skončí hodinová polední přestávka. Přemlouvám šéfa, aby ještě jednou zavolal na italskou asistenci. Volá a hovoří a nemlže se ničeho dobrat. Když už je více, než rozrušený, zvoní druhý telefon. Konečně se informace potkaly ... Italská asistence odsouhlasí, že je možné fakturovat opravu a já odjíždím.

A poučení? Jakákoli asistence v zahraničí vyžaduje dobrý tarif na mobilu. Mnoho hovorů. Ale jinak zkušenost veskrze pozitivní.