úterý 10. června 2008

... jak na nemčinu s babylonskou rybičkou

Potřeboval jsem poslat dotaz do Německa. Vědom si vrozené averze Němců k cizím jazykům jsem se rozhodl oprášit své zbytkové znalosti němčiny.
Šel jsem na to od lesa. Napsal jsem požadovaný text v angličtině a nechal si ho strojově přeložit babylonskou rybkou.

Výsledek jsem se pokusil upravit dle svého nejlepšího vědomí a svědomí. Ještě jsem připojil omluvu za bídnou němčinu a duplikát celého sdělení v angličtině.

Email odešel a odpověď na sebe nedala dlouho čekat. Překladač a mé vyladění německého dotazu bylo zřejmě dokonale, Němec získal dojem, že jsem zdatný v jeho rodném jazyce.

Odpověď byla obšírná a květnatá. Tedy domnívám se podle počtu slov a písmen.

Nakonec mi rybička pomohla i s odpovědí a kruh se uzavřel.

... babylonská rybka, ještě lepší než život