středa 16. prosince 2009

Problém s ASUS 500g Premium

Dlouhou dobu využívám ASUS 500g Premium. Včera přestal fungovat. Seděl si u okna a z ničeho nic přestal reagovat. Zdálo se, že se z něj stala nepotřebná cihlička (brick). Všechny kontrolky všech síťových portů svítily, WAN a POWER kontrolka byly zhasnuté, krabička nereagovala. Mrtvo.

Začal jsem zkoušet, dokonce jsem se uchýlil k "PIN 9" triku, kterým se má zařízení zresetovat do továrního nastavení. Nic nepomohlo. Hledal jsem a hledal až jsem našel informaci o problémech se zdrojem, které se měly projevovat stejně jako ty mé.

A problém byl vyřešen. Mezi mnoha zdroji, které se mi doma potulují jsem objevil jeden, který vyhovoval jak elektricky (5V/2.5A), tak konektorem a huráááá.

Moje oblíbená krabička se rozeběhla. Následkem předchozích pokusů sice zcela vymazaná, ale zato teď běží se zbrusu novou verzi systému OpenWRT Kamikaze 8.09.2, která mimo jiné zřejmě vyřešila problematickou kvalitu signálu adoptované Atheros WiFi karty.