čtvrtek 21. července 2011

... ranní šálek zloby

Albert, akce, kola za půl darma. Asiat s plným košíkem "koly v akci". Pokladní s nelíčenou radostí posílá potenciálního platícího zákazníka do háje. Kolu si prý může koupit nejvýše po 12 kusech: "12 kusů na osobu, musíte to vyložit, tady to máte napsané na letáku" říká tónem, který nezastírá zášť. Zmatený muž s košíkem plným pet-lahví couvá prodírá se frontou zpět mezi regály. Mezi pokladními se rozvine debata na téma 'no co oni si myslí, nakoupí to tu za desetikorunu a pak to bude támhle za zatáčkou prodávat za pade, hrůza'. Soulad názoru napříč pokladnami a štamgasti ve frontě zachmuřeně pokyvují. Vlna podpory okolostojících a spolupracujících dodá pokladní sílu: "A stravenky taky neberem, jenom hotovost" křičí do vzdalujících se mužových zad s úšklebkem a nadšená svým totálním vítězstvím za mužem vyplázne jazyk. Debatu s kolegyněmi končí větou:"No ty vo'e maj to přece v tom letáku napsaný, ne?"

... přešla mě chuť na snídani částečně z toho jedu, co vyvrhla pokladní ze svých útrob a částečně proto, že jsem sice nepokyvoval, nemručel souhlasně, ale neřekl jsem ani slovo. ... srabe, zní mi v hlavě, když mi automat míchá kávu.