pondělí 8. března 2010

... ochrana proti kopírování ad absurdum

... děti dostaly novou PC hru. Proběhla instalace a ... hra nefungovala. Dožadovala se originálního CD i přesto, že bylo v mechanice. Kluci se rozčilovali a několikrát to u mě reklamovali. Zasedl jsem tedy k PC připraven na boj s větrnými mlýny. Nejdřív jsem si nechal ukázat, že se opravdu hra chová prapodivně a nepozná, že má v mechanice originální CD. Odstranění virtuální mechaniky Daemon Tools nepomohlo. Zkusil jsem tedy hru odinstalovat a znovu nainstalovat a ejhle. Na instalační obrazovce se krom tlačítka pro spuštění instalace nachází rovněž tlačítko na "instalaci patche" pro práci s dodávaným CD. Naši hoši jsou totiž typická ukázka klikálků, jako i oni sami říkají. Zásadně nečtou, co je na obrazovce napsáno a klikají zřejmě dle pocitu.

Když jsem spustil instalaci patche, nevěřil jsem svým očím. Asi to tak není, ale patch se instaloval úplně stejně, jako crack, který se dá stáhnout z netu. A to prosím z originálního CD.

.. opět, dnes již podruhé ... legrační. Legálně koupená hra obsahuje patch, kterým je modifikována/odstraněna ochrana proti kopírování.