úterý 8. září 2009

naletěl jsem ...

Zmožen poplatky jsem se rozhodl odejít od své bývalé banky. Nalákán nulovými poplatky u konkurence jsem naposledy navštívil svého ČSOB osobního bankéře (bankéřku) za jediným účelem: zrušení účtu. Zrušení účtu pořídíte už nějaký ten pátek zdarma. Jenže ... ano kaju se ... a uznávám, že jsem hlupák.

Během procesu rušení podepisujete několik dokumentů: výpověď smlouvy o vedení účtu, zrušení karty, odprodej zbývajících akcií u podílového fondu a zrušení všech souhlasů s inkasem. Tak nějak jsem předpokládal, že zánikem účtu zaniknou i svolení k inkasu a tak jsem podepsal. O pár týdnů později mi přišel poslední pozdrav z ČSOB.

Výpis, kde jsem našel 5 řádků. Za každý souhlas k inkasu resp. jeho zrušení jsem zaplatil 40Kč. Naprosto v souladu se sazebníkem. Naprosto bez informace od osobní bankéřky. Jen pro úplnost. Zrušení souhlasu s inkasem pomocí internetbankingu stojí 6Kč.

Služby klientům, osobní bankéř. Vše pro firmu. Jakkoli klienta "oholit". Ostatně někdo, kdo ruší účet, si nezaslouží nic jiné. Z celé téhle epizody si odnáším dvě poučky:

  • nikdy nikomu nevěř ... smutné

  • jsem hlupák ... hmmm