středa 18. března 2009

... obchod s osobními údaji?

Jako klient nejmenovaného penzijního fondu jsem se rozhodl dívat se na stav svého konta pro penzi na internetu. Za tímto účelem jsem oslovil svůj fond, který mi v reakci zaslal k podpisu smlouvu O poskytování služeb internet penzijního připojištění.

Ve smlouvě mě zarazil rozsah požadovaného souhlasu se zpracováním osobních údajů. Kromě toho, že část ustanovení souhlasu byla nadbytečná vzhledem k zákonným povinnostem fondu souvisejícím se zpracováním státních příspěvků, se mezi souhlasné odstavce dostal tento:

b) Souhlasím s poskytováním informací o svém penzijním připojištění u XXXX mateřské společnosti a všem členům skupiny XXXX (propojené osoby - §66a Obchodního zákoníku); stejně tak i třetím osobám, výhradně smluvním partnerům XXXX, a to za účelem zajištění služeb XXXX ve prospěch účastníků.

c)Beru na vědomí, že souhlas je XXXX vyžadován v souladu s §38 odst.2 zák. č. 42/1994 Sb., o penzijním připojištění se státním příspěvkem (dále jen ZPP) zejm. z důvodu zkvalitnění poskytovaných služeb, snížení nákladů, nabídky nových služeb a za účelem komplexní nabídky produktů a služeb členy skupiny XXXX v rozsahu jejich bankovní licence či podnikatelského oprávnění.


Rozumím snahám o křížový prodej, dokonce jsem ochoten připustit, že mohou přinášet výhody klientům. Nesouhlasím však s takto paušálním rozšířením souhlasu s poskytováním osobních údajů v podstatě komukoli (tak i třetím osobám). Přičemž není možnost tento článek ze smlouvy vyřadit.

V tuto chvíli zahajuji komunikaci se zástupci nejmenovaného penzijního fondu a jsem zvědav na výsledek.

PS: ... přece jen jsem si při zakládání tohoto zápisníku dal alias prudič a je třeba ho naplňovat činy